30 Ocak 2012 Pazartesi

AB'nin başkentinde grev var


Belçika’da kamu ve özel sektör çalışanları bugün 24 saatliğine iş bırakıyor. Sendikalar, hükümetin aldığı son mali önlemler yüzünden emeklilik yaşının artması ve işsizlik maaşının gerilemesine tepkili.
Avrupa Birliği liderler zirvesi ile aynı güne denk getirilen grev nedeniyle başkent Brüksel’de hava ve demiryolu ulaşımı büyük oranda sekteye uğradı. Olan yine vatandaşa oldu: “Ortada bir sorumlu bulmak mümkün değil, bu yüzden şoktayım. Ayrıca ben bu ülkede yaşayan biri değilim, ilk kez buraya geliyorum ve nereye gideceğimi bilmiyorum.”
“Henüz tatilden dönüyorum ve bir yetkili bulabilmek için köşe kapmaca oynuyorum. Kimse sorunumu çözmediği için evime de gidemiyorum.”
“Bizden toplu taşımayı daha fazla tercih etmemiz istenirken şu yapılan bir ayıp. Hususi araçlarınızı kullanmayın tavsiyesi yapılıyor, ama sonunda yolda rehin kaldık. Skandal!”
Bütçe açığını AB standardı olan gayri safi milli hasılasının yüzde 3’üne denkleştirmeye çalışan Brüksel hükümeti, yakın zamanda bir dizi ekonomik tedbire başvurmuştu. Bu ise geçtiğimiz aralık ayında on binlerce Belçikalı’yı yine sokağa dökmüştü.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder